אנימל - טיפול באמצעות כלבים יסייע לילדינו לחיות לצד הקורונה בשלום
לימודי טיפול בעזרת בעלי חיים | לימודים | מטפלים
חפש


טיפול באמצעות כלבים יסייע לילדינו לחיות לצד הקורונה בשלום


מאת: אור אופיר, "במגע של כלב"
 
מגפת הקורונה פרצה לחיינו בסערה. מאז עברו כבר מעל שנתיים, ואנחנו מתמודדים עם החיים לצידה. כל אחד מאיתנו, חווה בעבר ובהווה את החיים לצד המגפה. אין ספק שהיא הביאה איתה לשינויים בתחומים רבים, לטובה ולרעה.

בין הדברים המשמעותיים שנוכחים בחיינו מאז פרוץ הקורונה הם חרדה, לחץ ואי וודאות בחיינו, כאנשים מבוגרים, ועל אחת כמה וכמה בחיי ילדינו.

הסגרים והריחוק החברתי גרמו לפערים משמעותיים ופגיעה רצינית ביכולות יצירת קשרים חברתיים ומשפחתיים בקרב ילדים.

לאחרונה, הוצגו תוצאות מחקר מעניין שסקר את את מצבם הרגשי והנפשי של ילדים בגילאים שונים בתוך שגרת חיי הקורונה. ממצאי המחקר מציגים כי אחד מכל חמישה ילדים סובל מאחד או יותר תסמינים של חרדה. כמו כן, במהלך שנת 2021 כשליש מההורים לילדים דיווחו שחל שינוי לרעה במצבם הרגשי של הילדים שלהם בבית. 

 

חוץ מהפגיעה החברתית, הילדים חווים פחד מהידבקות במחלה עצמה. אמנם הקורונה כבר שנתיים בחיינו, אך עם זאת אף אחד, גם לא המומחים, יודעים לתת מידע וודאי על התנהגותה של המחלה לטווח הקצר והרחוק כאחד. בשגרה כזו לא שגרתית של חוסר וודאות משווע שילדינו חווים ביום יום ופוגשים בכל מקום- בית ספר, תקשורת, משפחה וחברים, ילדינו הם הנפגעים העיקריים. 
 
ילדים, קורונה, אור אופיר - מטפל רגשי בעזרת כלבים
טיפול אחרי הקורונה, קשיים של ילדים בגלל משבר הקורונה, מצבי לחץ וחרדה אצל ילדים בזמן הקורונה, ילדים וקורונה


תסמינים - לא רק קורונה! כיצד נבחין כאשר ילדינו עובר שינוי במצבו הרגשי? 


1. הילד חווה עצבנות וחוסר מנוחה
 
2. תחושת בדידות ושעמום
 
3. קשיי ריכוז בבית ובבית הספר
 
4. התקפי זעם או כעס
 
5. אלימות פיזית כלפי ילדים אחרים או בני משפחה
 
6. הפרעות אכילה
 
7. יש לו פחדים וחששות 
 
8. שימוש ממושך במסכים אשר עלולים להסב זנקים בריאותיים והתפתחותיים לילדים צעירים - השימוש במסכים יכול לגרום להשמנת יתר, דפוסי שינה משובשים ובעיות התנהגותיות ורגשיות.
 
ילדים, קורונה, אור אופיר - מטפל רגשי בעזרת כלבים

כותב המאמר: הוא אור אופיר, הוא מומחה בטיפול רגשי בילדים בעזרת כלבים.
לאור תואר ראשון בחינוך מיוחד ותעודת מטפל רגשי בעזרת בעליי חיים במכללת דוד ילין. 

 


אז מה ניתן לעשות כדי לסייע לילד?


טיפול בעזרת כלבים הוא דרך נהדרת ויעילה לסייע לילד בעיבוד החוויות הלא פשוטות שעובר. הטיפול מאפשר מקום בטוח ולא שיפוטי לדבר על תחושות, רגשות, מחשבות ותהיות, וכן מאפשר למטפל לתווך את המציאות בצורה ידידותית, נעימה וקלה לילד.

כמו כן, בטיפול הילד מקבל כלים מעשיים להתמודדות עם מצבים לא פשוטים על כל רבדם בהם עלול להיתקל במהלך חיי היום יום. בטיפול בעזרת כלבים נלמד יחד, המטפל והילד, תרגילי אילוף כלבים מעניינים ומעשיים עליהם נתנסה עם הכלבים- מה שגורם לילד תחושת מסוגלות, משמעות והצלחה!

הטיפול  מספק לילדכם כלים לחיות לצד שגרת הקורונה בשלום, במקום להילחם בה, להדחיק אותה או לפחד ממנה- הילד ילמד להתמודד עם המציאות הקיימת. שימו לב, אלה כלים נהדרים שיוכל הילד להשתמש בהם גם בעתיד בסיטואציות בהן נאלץ להתמודד עם אתגרים אחרים בחיים, בתקופת ההתבגרות וכן תקופת הבגרות.

ילדים, קורונה, אור אופיר - מטפל רגשי בעזרת כלבים

משפחות מספרות כי לאחר תחילת הטיפול הילדים מרגישים תחושת הקלה, וההורים פוגשים ילדים רגועים יותר. יתר על כך, הטיפול יאפשר לילדכם פניות רגשית להתמודדות עם מצבים נורמטיביים לקבוצת הגיל שלו כמו: יצירת קשרים חברתיים, חוגים, פנאי, חיי משפחה וכמובן התקדמות וצמיחה בלימודים.