אנימל - טיפול קבוצתי עם כלבים בבית ספר לחינוך מיוחד וחינוך רגיל
לימודי טיפול בעזרת בעלי חיים | לימודים | מטפלים
חפש

טיפול קבוצתי עם כלבים בבית ספר לחינוך מיוחד וחינוך רגיל

עבודה קבוצתית עם כלבים בבתי ספר מביאה לשיפור איכות החיים, מפחיתה התנהגות מאתגרת ונותנת לתלמידים כלים חברתיים ובכך משפרת משמעותית את איכות החיים שלהם.

המפגש הבלתי מילולי בין הילד לכלב הוא בלתי מאיים דבר שיוצר אצל התלמידים מוטיבציה לתקשר ולשתף פעולה זה עם זה ועם הצוות בכיתה. 
עצם המפגש של התלמידים עם הכלבים מתרחש אצלם אפקט מרגיע ובכך יכולת הלמידה של התלמיד משתפרת. 

לתלמידי החינוך המיוחד יש קושי ביצירת קשר עם האחר, זה יכול לבוא לידי ביטוי בקושי שפתי או בקושי שנובע מחוסר במיומנויות חברתיות. לעיתים הסיבה גם יכולה להיות רגשית, לתלמיד חסרה המיומנות לתקשר עם הסביבה שלו ויתכן מאוד שהוא חווה כישלון בפעם האחרונה שהוא ניסה ופשוט לא הבינו אותו.

 
הקושי לתקשר והיעדר יכולות חברתיות יכול גם לגרום לתסכול אצל התלמיד. קושי זה גורם פעמים רבות גם להתפרצויות ולהתנהגות אלימה בקרב אותם תלמידים.
 
במפגש הקבוצתי אנחנו שמים דגש על הקניית מיומנויות חברתיות ותקשורתיות על ידי עבודה קבוצתית נכונה מול הכלבים יחד עם כל חברי הכיתה.

 
אור אופיר - מטפל קבוצתי בעזרת כלבים | כלבנות טיפול
אור אופיר - מטפל קבוצתי בעזרת כלבים | כלבנות טיפול


איך מקנים מיומנויות חברתיות ותקשורתיות בחינוך מיוחד ובחינוך רגיל - במפגש קבוצתי עם כלבים?


בחלל נקי מגירויים אנו יוצרים סביבה בטוחה ונעימה לתלמידים יחד עם הכלבים.

המפגש נפתח בליטוף ולאחר מכן ישנה פעילות חווייתית/התנסותית שבה ילדי הכיתה יוצרים אינטראקציה עם הכלבים. בדרך כלל האינטראקציה מערבת חבר נוסף לכיתה. ניתן לעבוד על אינטראקציה בין כל חברי הקבוצה או לעבוד גם עם שני תלמידים וכלב.

כל האינטראקציות עוסקות בנושאים חברתיים, תקשורתיים, קוגניטיביים ותחושתיים.

המטרה שהתלמיד יתרגל באופן פעיל מיומנויות חברתיות ותקשורתיות אל מול הכלב יחד עם חבריו לכיתה, כאשר המטפל יצור תנאים אשר דומים למצבים חברתיים בחיי היום יום ועל ידי כך לתרגם יכולות אילו לחיים של התלמיד מחוץ לחדר הטיפול.

לדוגמא התלמידים ילמדו לבקש עזרה, ילמדו ליצור קשר עין עם האדם שאיתו הם מדברים והם ילמדו לפתור בעיות בדרך של תקשורת.

 
אור אופיר - מטפל קבוצתי בעזרת כלבים | כלבנות טיפול

לכל כיתה נבנית תוכנית מותאמת אישית בהתאם לרמה של התלמידים ולצרכים שלהם. התוכנית נבנית יחד עם צוות הכיתה ובסנכרון מלא עם תוכנית הלימודים הכיתתיות והאישיות של כל תלמיד. כמו כן יש שיתוף פעולה מלא עם הצוות הפרא רפואי בבית הספר וכן אנשי מקצוע נוספים. אנחנו מאמינים בשיתוף פעולה מלא יחד עם כל הגורמים על מנת שהתלמידים יפיקו את המירב מהתוכנית הטיפולית עם הכלבים.
 

על הכותב

אור אופיר בעלים "במגע של כלב", מחנך משקם ומסייע בעזרת כלבים, בוגר המסלול לחינוך מיוחד לבעלי מוגבלויות מורכבות במכללת דוד ילין, בוגר המסלול להכשרת מטפלים רגשיים בעזרת בעליי חיים במכללת דוד ילין .

עוסק בתחום הכלבנות הטיפולית כ 9 שנים. אור חקר את הנושא של אינטראקציה בין ילדים עם מוגבלות לכלבים וכן את העבודה הקבוצתית בבתי ספר לחינוך מיוחד. אור מתמחה בעבודה עם ילדים ומבוגרים עם מוגבלויות שונות בכל הרמות והתפקודים. אור משתמש בידע הרב שרכש ובניסיון שלו על מנת ליצור תוכניות עבודה מותאמות לתלמידים עם מוגבלויות בכל הרמות.

 
מתמחה בהעברת מפגשים קבוצתיים עם כלבים בבתי הספר לחינוך מיוחד. אנו מעניקים סדנאות חווייתיות עם כלבים לקבוצות בתחום החברתי, הרגשי והתקשורתי. טיפול בפחד מכלבים - תכנית הדרגתית לטיפול בפחד מכלבים. התכנית מועברת במספר מפגשים, כאשר בכל מפגש נתקדם בחשיפה אל הכלב. אני בתחום הכלבנות כבר 9 שנים ויש לי ניסיון רב בעבודה עם ילדים ונערים בעלי מוגבלויות בכל הגילאים.
אזור שירות: ירושלים ואזור מודיעין
טלפון: 050-8004593  פניות ממוסדות בלבד לא מקבל כרגע פרטיים
phone4, phone, contact, telephone, support, call