אנימל - אור אופיר - במגע של כלב - חינוך שיקום וסיוע באמצעות כלבים - אזור מודיעין
לוגו אנימל
חפש
אור אופיר
"במגע של כלב"


אזור שירות: ירושלים

טלפון: 050-8004593
 
כלבנות טיפולית - אור אופיר
במגע של כלב - חינוך, שיקום וסיוע באמצעות כלבים

פנייה ישירה לאור אופיר

פנייה ישירה לאור אופיר 
"במגע של כלב"

מלאו את הפרטים ואור אופיר- "במגע של כלב"  יחזור אליכם בהקדם האפשרי
כלבנות טיפולית - אור אופיר

במגע של כלב - יוצרים תקשורת בטוחה באמצעות כלבים

במגע של כלב מתמחה בהעברת מפגשים קבוצתיים עם כלבים בבתי הספר לחינוך מיוחד.

אנו מעניקים סדנאות חווייתיות עם כלבים לקבוצות בתחום החברתי, הרגשי והתקשורתי.

טיפול בפחד מכלבים -  "במגע של כלב", מציעה לכם תכנית הדרגתית לטיפול בפחד מכלבים. התכנית מועברת במספר מפגשים, כאשר בכל מפגש נתקדם בחשיפה אל הכלב.  


שמי אור אופיר בן 33 מירושלים. אני בתחום הכלבנות כבר 7 שנים ויש לי ניסיון רב בעבודה עם ילדים ונערים בעלי מוגבלויות בכל הגילאים.

אני עושה את זה מתוך שליחות ומתוך הנאה רבה ומאמין גדול באנשים. אני בוגר המסלול לחינוך מיוחד לבעלי מוגבלויות מורכבות במכללת דוד ילין, בוגר התכנית להכשרת מטפלים רגשיים בעזרת בעליי חיים בדוד ילין ומחנך משקם ומסייע בעזרת כלבים מטעם מכללת סמינר הקיבוצים.

אני עובד בבתי ספר רבים לחינוך מיוחד ברחבי העיר כמו בית הספר בן יהודה, פווירשטיין, בית ספר דקלים ובתי ספר נוספים.

 


מפגשים קבוצתיים עם כלבים

  • ניסיון והסמכה בתחום החינוך והטיפול בילדים
     
  • תוכניות מותאמות אישית לכל לקוח על פי הצרכים
     
  • עבודה מערכתית בשיתוף פעולה מלא עם צוות בית הספר. התאמת התוכנית לתל"כ ולתל"א של כל תלמיד
     
  • התוכן חווייתי מגוון ייחודי ובלעדי
     
  • עבודה בקבוצות עם יכולת התייחסות אישית לכל מטופל/אדם בקבוצה


מה מייחד אותנו בתוך הסדנאות

  • שיפור התקשורת עם האחר בצורה בטוחה ופשוטה
     
  • יצירת פתיחות עם האחר 
     
  • יצירה ושיפור קשרים בצורה קלה ומהנה
     
  • שיפור הבטחון לבטא את עצמי והגברת החוסן


התוצאות של הטיפול


כיצד מתבצעת העבודה המשותפת עם המסגרות החינוכיות?


לפני הכל אני נפגש עם הצוות החינוכי של אותה מסגרת, ביחד אנחנו בונים את התוכנית השנתית לתלמידים. אני שומע מהמורה מה צרכי התלמידים דרך הסתכלות מקצועית, אנחנו עוברים יחד על  תוכנית הלימודים הכיתתית על מנת שהמטרות יהיו תואמות וכדי שנוכל לבצע התאמות לאותה הכיתה.

למשל, אפשר לעבוד עם תלמידים שמתקשים בחשבון, או עידוד קריאה, ילדים שמפחדים להקריא בקול רם פה לומדים להקריא לכלב. כל התהליך נותן להם מוטיבציה לקרוא בקול רם ולשפר את הביטחון שלהם בנושא. בנוסף, אני מתאים את העבודה עם הכלבים לכל המגזרים ולכל הארגונים, חרדיים וחילוניים כאחד.

אני רואה לנגד עיניי את המטרות הכיתתיות יחד עם כל הצוות כדי שהתלמידים יקבלו את המרב מזה. חשוב להבין, לא מדובר בחוג. מדובר בתהליך טיפולי חינוכי שמשפיע על כל המסגרת. אני בקשר עם הצוות החינוכי גם מעבר לשעות הפעילות, והתוכן שאני מעביר הוא ייחודי, זה משהו שאני יצרתי במהלך השנים בתחום.

אחד הדברים שמרגשים אותי לשמוע אלו המשובים מהמורים שאומרים כמה שהתהליך הוא בעל ערך גבוה ושהם רואים שהכלבים מוציאים מהתלמידים דברים אחרים שהם לא רואים כל יום, וזה פשוט ממלא אותי".

 

הילדים ילמדו ליצור מערכות יחסים עם הסביבה בצורה פשוטה ומהנה. יהיה שיפור ניכר באופן שבו הם יתקשרו עם הסביבה. המיומנויות החברתיות ישתפרו והם ידעו לפתור בעיות בצורה יצירתית וישפרו את הביטחון עצמי שלהם.

במפגש בין הילד לכלב נוצר קשר לא מילולי ולא מאיים, עצם הנוכחות של הכלב מרגיעה ונעימה ואז התלמידים מרגישים משוחררים וזה יוצר אצלם מוטיבציה גדולה לתקשר, לדבר, לשתף פעולה, ללמוד דברים חדשים ולהקשיב. התלמידים דואגים לכלב וזה מוציא מהם מקום של חמלה ודאגה לאחר.

הכלב מגיב להתנהגות של הילד, הוא מעניק לו משוב לא מילולי ומאפשר לו ללמוד מהי ההתנהגות הרצויה ואיך אנחנו צריכים להתנהג בקשר על מנת שנוכל לקיים קשר נעים לשני הצדדים. בדיוק כמו הקשרים בעולם האמיתי וזה משפיע על המערכת היחסים שלהם בבית עם המשפחה, עם ההורים, ועם הצוות החינוכי.

 


אילו תוצאות יוצר הטיפול אצל התלמידים?