לפני הכל אני נפגש עם הצוות החינוכי של אותה מסגרת, ביחד אנחנו בונים את התוכנית השנתית לתלמידים. אני שומע מהמורה מה צרכי התלמידים דרך הסתכלות מקצועית, אנחנו עוברים יחד על תוכנית הלימודים הכיתתית על מנת שהמטרות יהיו תואמות וכדי שנוכל לבצע התאמות לאותה הכיתה.
למשל, אפשר לעבוד עם תלמידים שמתקשים בחשבון, או עידוד קריאה, ילדים שמפחדים להקריא בקול רם פה לומדים להקריא לכלב. כל התהליך נותן להם מוטיבציה לקרוא בקול רם ולשפר את הביטחון שלהם בנושא. בנוסף, אני מתאים את העבודה עם הכלבים לכל המגזרים ולכל הארגונים, חרדיים וחילוניים כאחד.
אני רואה לנגד עיניי את המטרות הכיתתיות יחד עם כל הצוות כדי שהתלמידים יקבלו את המרב מזה. חשוב להבין, לא מדובר בחוג. מדובר בתהליך טיפולי חינוכי שמשפיע על כל המסגרת. אני בקשר עם הצוות החינוכי גם מעבר לשעות הפעילות, והתוכן שאני מעביר הוא ייחודי, זה משהו שאני יצרתי במהלך השנים בתחום.
אחד הדברים שמרגשים אותי לשמוע אלו המשובים מהמורים שאומרים כמה שהתהליך הוא בעל ערך גבוה ושהם רואים שהכלבים מוציאים מהתלמידים דברים אחרים שהם לא רואים כל יום, וזה פשוט ממלא אותי".